marți, 11 august 2020

Despre Tricy Abramovici

Mesaj

Dragii mei telespectatori,

Dragii mei,

Am o veste bună: pe 27 mai, pe TVR 3, ora 20.00, Casa de producție Rămânem împreună și Rămânem împreună, va difuza cu mare dragoste cel mai drag rol din cariera mea. Este vorba de spectacolul filmat al Televiziunii Române- Fata fără zestre. Cu partenerii mei minunați, n-am să vorbesc despre Florin Piersic, pentru că Florin Piersic vorbește despre mine întotdeauna și eu vorbesc întotdeauna despre el. Vreau să vă spun că vă iubesc mult și că am rămas toți anii așa cum se numește emisiunea rămânem împreună. Am rămas împreună cu România! Cred că simțiți emoția din glasul meu, o emoție reală. Vă iubesc mult și vă invit cu mare dragoste să vedeți acest spectacol care ne-a dăruit tuturor mari bucurii de-a lungul carierei și de-a lungul vieții noastre și mie în mod special. Vă rog să țineți minte că vă iubesc, că vă doresc  numai bine, să ieșiți din toate grelele și supărările. Așa cum se spune pe la noi: o să vină soarele și pe strada noastră.

Cu mare dragoste, mă numesc, încă, Tricy Abramovici

 

TVR 3 a difuzat în cadrul rubricii Teatru Tv spectacolul Fata fără zestre de A.N. Ostrovski, în regia lui Matei Alexandru, având în rolurile principale pe Tricy Abramovici și Florin Piersic într-o înregistrare din 1976. Pregătindu-mă de spectacol și ascultând-o pe Tricy într-un mesaj transmis din Israel, mi-am amintit de frumoasa și delicata evreică, nu din Toledo, ci din București, care reușise să se impună nu numai pe scena de la TES, ci și la Tv sau în filme, trăind o perioadă propice carierei ei. Ascensiunea rapidă se datorează unei sume de calități cu care ursitoarele am înzestrat-o la naștere: inteligență, putere de intuiție, expresivitate, spontaneitate, eleganță, frumusețe fizică, prrospețime, dar, și ceva în plus: o putere de fascinație asupra publicului care îi dădea o anumită strălucire. Rolurile jucate pe scena de la TES sau în cele câteva filme făcute i-au oferit lui Tricy Abramovici posibilitatea să treacă cu ușurință de la drama (cum este și rolul din Fata fără zestre) la comedie, improvizație, musical. Printre rolurile importante din teatru amintim: Beilko (Lozul cel mare), Hudl (Lăptarul Tevie de Şalom Alchem), Hildel Wangel (Constructorul Solness de Ibsen), Hana (Muniş de S. Altman), Mira (Vrăjitoarea de A. Goldfaden), Devorah (Golem de H. Leivik), Rachel (Evreica din Toledo, după romanul lui L. Feuchtwanger), Consuela (Cel care primeşte palme de Leonid Andreev).

Revenind la spectacolul tv cu Fata fără zestre putem spune că are multe ingrediente care să-l facă bun de urmărit și de generațiile noi.  Autorul, Aleksandr Nikolaevici Ostrovski (1823-1886), este considerat unul dintre cei mai importanți dramaturgi ruși, reprezentant al perioadei realiste, precursor al lui Cehov, despre care istoria literară spune ,!că aproape singur a pus bazele repertoriului național. A scris 47 de piese în care face un portret detailat al societății rusești din timpul său, a moralei și obiceiurilor unei lumi care este în transformare. O fată (Larisa- Tricy Abramovici) căreia trebuie să i se găsească un soț bogat, pentru o viață liniștită, dar fără iubire este îndrăgostită demult de un armator scapătat (Serghei Sergheevici Praratov- Florin Piersic), o iubire imposibilă în care fata este doar un mijloc de amuzament. Amorezul dispare un an, revine pentru a anunța că se însoară cu o fată bogată. Înșelată în iubire, dezamăgită este până la urmă ucisă de unul dintre pretendenții ei. Tricy Abramovici creionează cu sensibilitate personajul, are duioșie, căldura îndrăgostitei, joacă cu pasiune domolită, nu exaltată. Florin Piersic este Florin Piersic, actorul înțelegând perfect duplicitatea  personajului său. Matei Alexandru în calitate de regizor ( a interpretat și un rol) a căutat să „scuture” de praf textul, încercând să-i scoată în evidență unele trăsături general valabile, dar, s-a pierdut ceva din farmecul rusesc, din spiritul rusesc, demne de remarcat rămânând creațiile actoricești. Cum să nu-ți facă plăcere să-i vezi, foarte tineri, pe Ileana Stana Ionescu, Marian Hudac, Aurel Giurumia,etc.

Spectacolul mi-a adus-o în casă pe Tricy Ambramovici, ajunsă o mare stea în Israel, de care sinceră să fiu îmi era și este dor.

Teatru TV- Fata fără zestre de A.N. Ostrovski.Traducerea: Alexandru Kiritescu și Sonia Filip / Spectacol din Arhiva de Aur TVR / O producție din 1976. Adaptarea și regia artistică: Matei Alexandru. Decoruri: Vasile Rotaru / Imaginea: Beatrice Drugă. În distribuție: Tricy Abramovici, Florin Piersic, Ileana Stana Ionescu, Matei Alexandru, Alexandru Drăgan, Aurel Giurumia, Elena Sereda, Gheorghe Oprina, Alexandru Hasnaș, Mitzura Arghezi, Savel Știopul. Data vizionării: 27 mai 2020.

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu